dinsdag 13 november 2007

Twintiger heeft passie voor jodelen


BALEGEM - 'Er zijn honderden groepjes die zich uitleven in rock en pop. Maar een jonge gast die zich bezighoudt met jodelen? Dat vind je echt niet veel. Ik wil opvallen als artiest.' Maak kennis met Dietwin, de Jodelaar.

Dietwin Haegeman is 26, studeerde A2-Toerisme en woont in Houte, Balegem. Zijn huis puilt uit van pluchen dieren en foto's, posters en prullaria van Abba, zijn andere passie. 'Mijn muzikale goden', zegt hij. 'Hun liedjes hebben altijd een leuke melodie en zijn vrolijk ook.'

Maar de eerste - echte - liefde van Dietwin is jodelen. 'Dat klopt', zegt Haegeman. 'Ik dos me helemaal uit en jodel dan op volksmuziek uit de Alpen, Oostenrijk en Zuid-Duitsland vooral.' De basis legde Dietwin al van kleinsaf aan. 'Ik begon te zingen en kon blijkbaar gemakkelijk van hoog naar laag. En dat heb ik verder uitgebouwd.'

Dietwin Haegeman - 'zeg maar gerust Dietwin de Jodelaar' - staat garant voor een avond feest en plezier, zegt hijzelf. 'Kijk, er zijn honderden rock- en popgroepjes. Maar jodelen, dat doen er maar weinig, zeker bij de jonge garde. En daardoor heb ik natuurlijk veel succes. Ik wil echt opvallen als artiest.'

En dus treedt Dietwin de Jodelaar op tijdens fuiven, bij senioren, in jeugdhuizen, op feesten en festivals. 'En ik was al op televisie', vertelt hij trots. 'In de Grote Prijs Bart Peeters, bijvoorbeeld. Of in Afrit 9 en bij Man bijt Hond. Daar heb ik het vier keer volgehouden in de rubriek Zonder Handen.'

Of Dietwin ook verzot is op de Alpenlanden zelf? Niet echt, blijkt. 'Als ik al eens wegga, dan toch liever naar de zon.'

Wie Dietwin binnenkort aan het werk wil zien, kan dat op zondag 11 november tijdens Houtem Jaarmarkt, in Jeugdhuis Reflex.

Info: tel.0478-36.01.03.

Bron:www.nieuwsblad.be

Geen opmerkingen: